Home  Nieuws  Vereniging Bosch & Duin e.o. 95 jaar jong!

Vereniging Bosch & Duin e.o. 95 jaar jong!

Vereniging Bosch en Duin 1600 pxNoteer zaterdag 22 september a.s. in uw agenda!
We hebben op deze dag een uniek dagvullend programma voor jong en oud!

Dit jaar viert Vereniging Bosch & Duin e.o. al weer haar 19e lustrum! Onze vereniging bestaat 95 jaar en is daarmee de oudste buurtvereniging van de gemeente Zeist.
Onze vereniging heeft zich in de loop der jaren veelvuldig geprofileerd als een vereniging die opkomt voor de (groene) belangen van Bosch en Duin en omgeving. Belangen wat betreft ruimtelijke ordening, veiligheid en verkeer. Maar ook als sociaal ontmoetingspunt (onze sociëteitsavonden) bij de contacten tussen bewoners, jong en oud.

Onze Lustrumactiviteiten vinden dit keer plaats op ZATERDAG 22 SEPTEMBER A.S. op een heel bijzondere locatie:

Vliegbasis Soesterberg
Bord Park Vliegbasis Soesterberg uitsnedeGraag heet Utrechts Landschap u welkom op Park Vliegbasis Soesterberg.
De militaire vliegbasis sloot in 2009. Sinds eind 2017 is de basis in het bezit van Utrechts Landschap. Wat rest is een gebied met een rijk en uniek verleden, voor altijd verbonden met de militaire geschiedenis van de Utrechtse Heuvelrug. Landingsbanen, kerosineopslagplaatsen, munitiedepots, shelters en hangars blijven als militair erfgoed bewaard. Als ode aan de plek waar ooit de Nederlandse luchtvaart begon. Vele jaren was het terrein hermetisch afgesloten. Maar nu is het opengesteld voor het publiek. Een boeiend proces is op gang gekomen, de transformatie van een afgesloten militair terrein naar een open (natuur)gebied. Een geweldige locatie voor onze festiviteiten.

Jubileumfeest
Open hangar vliegbasisWe organiseren op zaterdag 22 september een groot feest in een echte ‘oude’ F15 shelter die we hebben omgetoverd in een echte feestlocatie. Het feest begint om 17.00 uur met een borrel, gevolgd door een trendy walking dinner. De jazzy West Coast Big Band speelt bij het feest de sterren van de hemel en weet menig beentje van de vloer te krijgen. Omdat de dieren ook slaap nodig hebben, stoppen we rond 22.00 uur.
Zie voor meer informatie en aanmelding: 95-jarig lustrum: Jubileumfeest

Autotoertocht Bosch en Duin e.o.
DSC_6199.JPGWegens groot succes bij het 90-jarig lustrum in de herhaling: de Autotoertocht! Georganiseerd door dezelfde organisatie als toen. Iedere auto is welkom! Natuurlijk hopen we stiekem wel op een aantal bijzondere auto's. Misschien staat er in een hoek van uw garage, dik onder het stof, nog wel een 'old timer'. Het is wel praktisch als deze de eindstreep haalt. Vanaf 9.30 uur vertrekt iedere 5 minuten een auto. Aankomst is rond 16.00 uur.
Zie voor meer informatie en aanmelding: 95-jarig lustrum: Autotoertocht Bosch en Duin e.o. Meld u tijdig aan, want vol = vol.

Fietsexcursie Utrechts Landschap
Fietsen Soesterbergbaan uitsnedeVanaf 14.00 uur wordt op de vliegbasis een aantal fietstochten - het vliegveld is echt een groot natuurgebied dat je niet zo maar per voet kunt afleggen! - georganiseerd. Gidsen van het Utrechts Landschap nemen u graag mee in dit voor velen bekende, maar toch ook geheimzinnige historische gebied met zijn bijzondere landmarks. U maakt kennis met een uniek (natuur)gebied dat in een afgesloten terrein is ontstaan als gevolg van het militaire gebruik.
Zie voor meer informatie en aanmelding: 95-jarig lustrum: Fietsexcursie Utrechts Landschap. Meld u tijdig aan, want vol = vol.

Een schitterend feest - georganiseerd door een 95 jarige - op een wel heel bijzondere locatie laat u toch niet lopen!
Dus: pak uw agenda nu!

Sponsoring Lustrum
Wij zijn nog op zoek naar sponsors voor ons Lustrum op zaterdag 22 september. Sponsoring kan al vanaf € 250 of een vergelijkbare tegenwaarde.
Denk hierbij aan exclusieve koppeling van uw naam aan de Autotoertocht, shirtsponsoring, sponsoring van het Jubileumfeest, plaatsing advertenties, beschikbaarstelling aankleding/inrichting, etc.
Neem hiervoor contact op met onze penningmeester Ed Pipers 06-83645009 / Penningmeester@verenigingboschenduin.nl