Home  Sociëteit  Agenda  "Een reis door het heelal" door Prof. dr. Henny Lamers
15 mrt woensdag • 2023

"Een reis door het heelal" door Prof. dr. Henny Lamers

TOEGIFTLEZING een reis door het heelal door Prof Lamers

Diner en lezing “Een reis door het heelal”

Prof. dr. Henny Lamers is verbonden aan het Sterrenkundig Instituut van de Universiteit van Amsterdam en heeft zich altijd ingespannen om sterrenkunde onder de aandacht van publiek te brengen. Al meer dan 700 lezingen over allerlei sterrenkundige onderwerpen heeft hij op zijn naam staan.

De reis begint op aarde. En vervolgens gaan we naar de zon, planeten, manen, kometen en meteoren met behulp van prachtige opnamen van o.a. de Hubble Space Telescope en de nieuwe James Webb Telescope. Die zal ons langs de melkweg voeren en ons levende en stervende sterren laten zien.

Hoe verder weg we kijken, des te dieper kijken we in het verleden. Sterrenkundigen zijn historici: ze kunnen in het verleden kijken!

Arabisch buffet

Deze keer wordt het een Arabisch buffet, verzorgd door MAMA YO uit Zeist.
Er wordt 2 soorten tajines geserveerd, een runderstoof tajine met pompoen, pruimen, kikkererwten en amandelen en een variant met vis, met couscous salade en Turks pide brood.
Daarna volgt een verassing bij de koffie.

De bar gaat open om 18.30 uur en het buffet wordt geserveerd om 19.00 uur.

Locatie: Tennisvereniging Bosch & Duin, Dennenweg 6, 3735 MS Bosch en Duin

Datum: 15 maart 2023

Bar open: 18.30 uur

Buffet: 19.00 uur

Kosten diner: € 14,00

Vergeet u niet tijdig aan te melden?

ATTENTIE & REMINDER
Helaas komen no-shows nog steeds voor. Aanmelden is niet vrijblijvend, op de aan-meldingen baseren wij de in te kopen maaltijden. Wel aanmelden en niet komen betekent niet alleen tegenslag voor de sociëteit, maar ook een financiële schadepost voor de vereniging. Dat geld geven wij graag beter en anders uit.
Heeft u zich aangemeld en kunt u onverhoopt niet of met minder personen komen, laat het ons ook uiterlijk maandag 13 maart 12 uur weten.

Graag tot 15 maart !
Leyla Boumans, sociëteit

Meld u aan uiterlijk maandag 13 maart 12 uur door het aanklikken van bovenstaand aanmeld-vak.

Let op:
U kunt alleen inloggen, als u uw lidmaatschap op de website heeft geactiveerd. Heeft u dat nog niet gedaan of lukt het inloggen niet, neem dan contact met ons op en Stuur ons een e-mail.

Dat alles duurder is geworden, zal u niet ontgaan zijn. Daarom zijn ook wij genoodzaakt een hogere bijdrage te vragen voor deelname aan sociëteitsavonden inclusief diner.

BETALEN
Nieuw is dat u nu ook van tevoren kunt betalen via de QR code in de nieuwsbrief. We hopen dat de nieuwe betalingswijze gemak oplevert en wachttijd aan de bar bespaart.

Mocht het op deze wijze niet lukken, dan kunt u ook overmaken naar

Rekeningnummer NL46INGB0000542489 Vereniging Bosch en Duin e.o.

o.v.v. Sociëteitsavond 15 maart 2023 & aantal deelnemers

Of u kunt betalen aan de bar op de avond zelf.