Home  Nieuws  Cultuurpodium Den Dolder geeft nog een laatste concert!

Cultuurpodium Den Dolder geeft nog een laatste concert!

Het Cultuurpodium Den Dolder (CPDD) houdt op te bestaan.

Cultuurpodium_Den_DolderWat in 2013 klein begon groeide uit tot een heus podium in Den Dolder met prachtige concerten. Uitgevoerd door musici van een niveau dat je normaal gesproken alleen op podia in grotere steden vindt.

Na in totaal een kleine 60 concerten, inclusief het groots gevierd lustrum, vindt het podium het mooi geweest. Er is nu veel meer aanbod in de regio waarmee de aanleiding voor dit Cultuurpodium eigenlijk vervalt. Er wordt tevreden terug gekeken op 9 jaar Cultuur Podium Den Dolder.
Een mooi voorbeeld van hoe je met een klein aantal enthousiaste mensen iets bijzonders kunt laten ontstaan…...

Het podium stopt met een hoogtepunt: een concert van de beroemde Carel Kraayenhof die met zijn kwartet overal volle zalen trekt. Prachtige door Piazolla geïnspireerde muziek waar de melancholieke tonen van de bandoneon de sfeer bepalen. Een mooie afsluiting!!

Vrijdag 13 mei 2022
Carel Kraayenhof Quartet

Met deze theatervoorstelling eren Carel Kraayenhof en zijn musici hun muzikale idool Astor Piazzolla. Zij spelen instrumentele juweeltjes afgewisseld met kleurrijke persoonlijke verhalen van Carel en zijn muzikale compañeros.
Voor bandoneonist Carel Kraayenhof is Astor Piazzolla een muzikale godfather, een ware held, die zijn hele leven beïnvloed en gevormd heeft. Vanaf dat eerste moment op die hotelkamer, waarop Piazzolla aan Kraayenhof vroeg: “speel eens wat voor me jongen”, was de liefde wederzijds.
Zoals Carel het muzikale kind is van Piazzolla, zo zijn bassist Jaap Branderhorst en violist Bert Vos zijn kleinkinderen. Ook pianist Juan Pablo Dobal, afkomstig uit Buenos Aires, had al op jonge leeftijd een warme band met Piazzolla’s muziek. Hij begeleidde Amelita Baltar, de geliefde van Astor en eerste vertolkster van zijn ballades en liederen.
Al meer dan 10 jaar reizen deze vier tangueros gezamenlijk over de wereld en hebben inmiddels acht CD’s op hun naam staan.

Het programma van deze avond bestaat uit nummers die het verhaal vertellen van de ontmoetingen van Carel en de mannen met Piazolla. De Piazzolla-juwelen als Oblivion en Adiós Nonino zullen uiteraard niet ontbreken. Puur genieten dus!

Mist dit niet en kom naar de Maria Christina Kerk, met na afloop een feestelijke afscheidstoost!

Bestel kaarten via: https://www.cultuurpodiumdendolder.nl/concerten/