Home  Nieuws  PETITIE RED ZEIST: help mee!

PETITIE RED ZEIST: help mee!

Flyer stichting zeist_final (Klein)Stichting Beter Zeist, buurt- en dorpsorganisaties en inwoners pleiten voor het behoud van het dorpskarakter van de gemeente. Samen met de groene groepen verzetten zij zich tegen verstedelijking van Zeist.

In (regionale) plannen voor de Omgevingsvisie Zeist staat dat er 5.000-10.000 woningen bijkomen. Dat betekent de komende tijd 10.000-20.000 extra inwoners. De raad laat het echter gebeuren zonder de bevolking daarover te raadplegen. Zo wordt Zeist de grootste groeikern in de provincie na Utrecht en Amersfoort.

De initiatiefnemers roepen daarom de bevolking van Zeist op een petitie te tekenen om het tij te keren. De petitie vraagt van de Zeister politiek om in de Omgevingsvisie Zeist vast te leggen alleen te bouwen voor de stabiele, lokale behoefte. Op die manier kan het dorpskarakter van Zeist en van de omliggende dorpen worden behouden. Help mee om Zeist mooi en groen te houden en niet verder te laten verstedelijken.

Vul daarom de petitie in op: https://beterzeist.com/petitie/