Home  Nieuws  Landgoed Vollenhoven zoekt vrijwilligers; introductiedag op 6 oktober

Landgoed Vollenhoven zoekt vrijwilligers; introductiedag op 6 oktober

Het Landgoed Vollenhoven in De Bilt in is een fraai voorbeeld van een van de eerste buitenplaatsen van de Stichtse Lustwarande. Het landgoed werd rond 1800 in de Engelse landschapsstijl ontworpen en is sindsdien weinig veranderd. Vollenhoven is daardoor een van de weinige Nederlandse landgoederen waar veel oorspronkelijke elementen bewaard zijn gebleven. In 1997 is Vollenhoven beschermd monument geworden.

Vollenhoven is op zoek naar vrijwilligers. Mensen die het leuk vinden om wekelijks op dinsdagochtend of donderdagochtend de handen uit de mouwen te steken om te helpen de historische Engelse tuin en het park in stand te houden. Op dinsdagochtend 6 oktober 2020 is de eerste bijeenkomst/werkdag.

Als vrijwilliger word je bij de activiteiten ondersteund door de tuinbaas Marco van Eijk. Via Landschap Erfgoed Utrecht kunnen diverse cursussen en lezingen worden gevolgd over groen erfgoed.

Lees meer op: https://landgoedvollenhoven.nl/vrijwilligers-op-landgoed-vollenhoven/6 oktober