Home  Nieuws  Samen realiseren wij Heuvelrugtuinen

Samen realiseren wij Heuvelrugtuinen

Jouw heuvelrugtuin

Het project Heuvelrugtuinen is een samenwerking tussen het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, de Natuur en Milieufederatie Utrecht en het Instituut voor Natuureducatie (IVN). In het project gaan we samen met bewoners, gemeenten en bedrijven aan de slag om zoveel mogelijk Heuvelrugtuinen aan te leggen en de Heuvelrug een stukje groener te maken.

Vorig jaar hadden wij met een aantal milieu- en natuurgroepen in het Heuvelrug gebied een geslaagde bijeenkomst over de ontwikkeling van het project Heuvelrugtuinen. Tijdens de bijeenkomst kregen we waardevolle input voor de ontwikkeling van het project.

We zijn erg verheugd om jullie te kunnen mededelen dat de gemeenten Baarn, Zeist, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal en Rhenen hebben toegezegd mee te doen met het project! We kunnen dus van start en daar hebben wij erg veel zin in!

Op 23 april hebben we het project met een persbericht en via social media gelanceerd. Ook is de website www.jouwheuvelrugtuin.nl online. Met o.a. een plantenlijst en checklist om aan de slag te gaan met jouw Heuvelrugtuin.

Op woensdagavond 27 mei verkennen wij samen verder welke rol lokale groepen kunnen en willen spelen bij de uitvoering van het project. Samen met jullie creëren wij graag zoveel mogelijk Heuvelrugtuinen, om op die manier het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug te helpen vergroten en vergroenen.

Uitnodiging
Wil je een lokale groep starten en daarmee deelnemen aan het project Heuvelrugtuinen? Graag nodigen wij jullie uit voor de online bijeenkomst ‘Samen realiseren wij Heuvelrugtuinen’ op woensdag 27 mei van 20.00-21.30 uur via Zoom!

Doen jullie mee? Meld je dan snel aan via deze link.
Onbekend met Zoom? Download de instructie!

Hartelijke groet,
Elies Arps (IVN Natuureducatie) en Alies van den Berg (Natuur en Milieufederatie Utrecht)

Namens:
Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug