Home  Nieuws  Na de bijeenkomst met Sander Dekker... Hoe nu verder?

Na de bijeenkomst met Sander Dekker... Hoe nu verder?

Minister Sander Dekker en burgemeester Koos Janssen spraken donderdagavond 18 april met zo’n tweehonderd bewoners van omliggende gemeenten over de kliniek in Den Dolder waar Michael P. werd behandeld.

De forensisch-psychiatrische kliniek Altrecht Aventurijn in Den Dolder neemt voorlopig geen zware cliënten zoals Michael P. meer op. Dat heeft minister Dekker (Rechtsbescherming, VVD) gezegd. Hij vertelde circa tweehonderd bewoners dat maatregelen zijn genomen. Echter, de kliniek zal niet versneld sluiten zoals de bewoners hadden gevraagd.

De bewoners zijn teleurgesteld, omdat er nog steeds incidenten zijn in de omgeving en er nog altijd een gevoel van onveiligheid heerst.

Van de bijeenkomst zijn 2 verslagen gemaakt:

Voorafgaand aan de bijeenkomst heeft belangenvereniging Den Dolder een brief gericht aan minister Dekker waarin zij de stand van zaken schetst en een oproep doet aan de minister:

Naar aanleiding van de bijeenkomst hebben bewonersvereniging Bosch & Duin e.o. en buurt en belangenvereniging Huis ter Heide gezamenlijk een reactie gezonden aan de gemeenteraad: