Home  Nieuws  Nederlandse opera 'Thijl' op het podium!

Nederlandse opera 'Thijl' op het podium!

Operazangeres Tijl ‎- Microsoft EdgeDe grootste Nederlandstalige opera - ooit geschreven - vindt voor het eerst in 38 jaar haar weg naar het podium: de opera ‘Thijl’, geschreven door Jan van Gilse, over de 16e-eeuwse verzetsstrijder Thijl Uilenspiegel, een geus die zich verzet tegen de Spaanse overheersing in de 80-jarige oorlog. Speciaal voor deze opera is op de voormalige vliegbasis Soesterberg een theater gebouwd van zeecontainers en een enorm decor gemaakt uit zand…

Met een kaartje voor Thijl, krijgt u naast toegang tot de opera ook toegang tot het festival eromheen. U kunt daar genieten van een uitgebreide festivalprogrammering met lichte muziek, sprekers en meer. Ook kunt u met een kaartje voor Thijl de hele dag naar het Nationaal Militair Museum. Een complete dag uit in de prachtige omgeving van de Soesterduinen!
Tussen 30 juni en 17 juli zal dit spektakel plaatsvinden! Op www.thijl2018.nl vindt u de data van de 9 festivaldagen/concerten, de kaartverkoop en de festivalprogrammering op de door u gekozen festivaldag.

Openingstijden museum: 10:00-17:00
Aanvang festivalprogrammering: 16:00
Aanvang opera Thijl: 19:30
Locatie: Nationaal Militair Museum, Verlengde Paltzerweg 1, Soest

Zie voor meer informatie: Spectaculaire festivalopera 'Thijl' en 144.000 kilo zand op vliegbasis

Thijl 2018 wordt georganiseerd door Stichting LustrumOpera ter viering van het 195-jarige bestaan van het Utrechtsch Studenten Concert.

Reserveer snel, want de kaarten vliegen de deur uit!