Home  Nieuws  Ook onze leden diep geraakt door dood Anne Faber

Ook onze leden diep geraakt door dood Anne Faber

Na bijna twee weken van tergende onzekerheid en intensieve zoektochten heeft de familie van Anne Faber het verschrikkelijke nieuws ontvangen dat haar lichaam is gevonden in een natuurgebied in Zeewolde. "We leven intens mee met de familie en vrienden van Anne. Vanuit het hart wensen wij hen heel veel kracht en sterkte toe in deze moeilijke en verdrietige tijd", zo verwoordt burgemeester Koos Janssen, burgemeester van Zeist, de gevoelens van vele inwoners.

De schrik is groot dat zoiets heftigs in onze omgeving kan gebeuren. Alle vragen zijn nog lang niet beantwoord en ook zorgen niet weggenomen.

Acties Gemeente Zeist

Daarom gaat de gemeente Zeist in samenwerking met wijkagenten de komende weken in gesprek met bewoners om het veiligheidsgevoel in de omgeving te herstellen.

Weekend van 14-15 oktober 2017

• Buurtmobiel in den dolderBuurtmobiel staat bij de Albert Heijn in Den Dolder op zaterdag van 10:00u tot 17:00u en zondag van 12:00u tot 17:00u.

Komende 3 weken

• Intensivering zichtbaarheid en beschikbaarheid van het wijkteam;
  • Meer surveillance door politie;
  • Intensivering begeleiding Altrecht van haar clienten;  buurtcoaches worden meer uren ingezet.

Op middellange termijn gaan Altrecht en gemeente in samenwerking met het Openbaar Ministerie en de politie een analyse maken van de veiligheid op het terrein van Altrecht in relatie tot de omgeving.

Voor meer informatie zie website Zeist

Acties bewoners en belangenverenigingen

De belangenvereniging Den Dolder heeft een brief opgesteld aan B&W, de leden van het College en Gemeente Raad van Zeist om opheldering te vragen over de recente gebeurtenissen. Het bestuur van onze vereniging ondersteunt dit schrijven actief en volgt ontwikkelingen op de voet. Klik hier om de brief te lezen.

Een eerste verklaring van Altrecht - Aventurijn

Altrecht/Aventurijn heeft een brief gestuurd naar buurtbewoners die in omgeving Willem Arnszt Hoeve wonen. Deze brief gaat in op de situatie en ontwikkelingen. Klik hier om de brief te lezen.

Meer kunt u lezen op de website van Altrecht