Home  Nieuws  Drie dorpen vol kunst

Drie dorpen vol kunst

Weekend
23 en 24 september

Bosch en Duin, Huis ter Heide en Den Dolder staan twee dagen lang in het teken van beeldende kunst.
Deze vijfde editie van de Kunstroute wordt een extra feestelijk evenement, dat u niet wilt missen!
Ontmoet de lokale kunstenaars tussen 12.00 en 17.00 uur in hun eigen atelier, tuin of huiskamer, in een mooie omgeving.

VerfkwastenOveral waar de vlag met het logo ‘Kunstroute’ uithangt, tonen ruim 40 kunstenaars hun werk aan bezoekers. De kunstenaars zijn zelf aanwezig om uitleg te geven over hun werk. Zowel professioneel opgeleide kunstenaars als ervaren amateurs tonen hun werk en gaan met u in gesprek over hun werk. U ziet onder meer schilderijen, beeldhouwwerken, keramiek, fotografie en objecten. De toegang is gratis.

Opening en overzichtstentoonstelling
Het hele weekend is ook een overzichtstentoonstelling te bezoeken in de Gehoorzaal op het terrein van de voormalige Willem Arntsz Hoeve. Op vrijdagavond 22 september geeft wethouder Marcel Fluitman daar om 19.00 uur het startsein voor de kunstroute. Dit is hét moment om het glas te heffen op het eerste lustrum van de kunstroute in en rond Den Dolder.
De expositie, met werken van alle deelnemende kunstenaars, is gratis toegankelijk. Het is ook een unieke gelegenheid de geheel door vrijwilligers gerenoveerde Gehoorzaal te bewonderen.

Nieuwe naam
Kunstroute Zeist, een evenement van Cultuur Zeist, is de nieuwe naam waaronder Kunst rond Den Dolder en de Atelierroute Zeist samengaan. Twee weken later, op 7 en 8 oktober, vindt het tweede weekend van de kunstroute plaats. Dan openen kunstenaars in Zeist en Austerlitz hun deuren. Kijk voor meer informatie en de namen van de deelnemende kunstenaars op www.kunstroutezeist.nl. Op verscheidene plekken is een boekje met handige plattegrond verkrijgbaar.

KunstrouteHet boekje is verkrijgbaar bij:
Den Dolder: Read Shop, Dolderseweg 91A
Den Dolder: De Kameel, Dolderseweg 167