Home  Nieuws  Verslag bestuursvergadering

Verslag bestuursvergadering

12 mei 2015

Algemene Ledenvergadering 1 april 2015: notulen

De conceptnotulen zijn klaar; de goedkeuring volgt.

Communicatie: juni nummer magazine en een mailing die niet aankwam

Jacques Fauquenot heeft zijn werkzaamheden definitief aan Ineke van Offeren overgedragen. Zij kwam direct al voor een uitdaging te staan. Door een hack bij onze provider waren de mailing bestanden flink door elkaar geschud. Gevolg: de mailing over het lustrum van de Salon der Kunsten kwam in de spam box terecht of verdween ergens op de digitale snelweg. Gelukkig zijn de problemen opgelost.

Bosch en Duin Magazine: in juni verschijnt het 2e nummer van dit jaar. Het magazine valt op de deurmat in Bosch en Duin, Huis ter Heide en een deel van Den Dolder. Een aantal exemplaren is voor adverteerders, gemeenteraadsleden en andere belanghebbenden.

Het lustrum van de Salon der Kunsten is wegens persoonlijke omstandigheden verplaatst naar het najaar.

Ruimtelijke Ordening: Sander Jansen nieuwe wethouder

Jacqueline Verbeek-Nijhof wordt gedeputeerde bij Provinciale staten, Sander Jansen volgt haar op als wethouder Ruimtelijke Ordening, Sport en Economische ontwikkeling. Hans Voorberg wil snel een afspraak met Sander en met Antoinette van Dijck plannen.

Sociëteit: zalmavond en personeelstekort

Marie-Christine van Grootel heeft mooie oesters en heerlijke zalm ingeslagen voor de laatste sociëteitsavond van het seizoen. Suci maakt een culinair feestje van alle ingrediënten.

Opnieuw een dringend verzoek: Wie wil de sociëteitscommissie versterken en/of Marie-Christine opvolgen? Anders volgend jaar misschien geen sociëteitsavonden meer en dat zou toch jammer zijn…

Verkeer: meten is weten

Wethouder Luca heeft toegezegd in september of oktober de verkeersdruk te zullen peilen.

Het asfalt in Bosch en Duin wordt er op sommige stukken niet beter op, onder andere door boomwortels. Herstel kost de gemeente jaarlijks € 100.00,- tot 150.00,-. Uit kostenoverwegingen laat de gemeente tegenwoordig bomen kappen en niet meer vervangen.

Veiligheid: artikelen in Bosch en Duin magazine

In het juninummer staat een artikeltje over de veiligheidsvergadering van 5 maart jl. Een uitgebreider artikel volgt in het septembernummer. Hierin doet de commissie Veiligheid verslag van het gesprek met Securitas en JBA Security.

Financiën: contributie lidmaatschap vereniging

Ed Pipers heeft de mailing voor de contributie van 2015 verstuurd. Aan deze mailing voegen we voortaan een kort verslag van de highlights en activiteiten van het afgelopen jaar toe.

Wat verder ter tafel komt

• Klaas Hans Noordenbos maakt binnenkort een afspraak met het nieuwe bestuur van de tennisvereniging. Een mooie gelegenheid om de animo voor een gemeenschappelijke avond te peilen.De architectuurtocht op 20 juni is speciaal georganiseerd voor de mensen die vorig jaar niet mee konden door de grote toeloop.
  • Herman van Veen is in principe bereid voor ons een middag in de Paltz te organiseren. Dit wordt waarschijnlijk oktober/november 2015 of februari/maart 2016.
  • Altijd leuk, een wijnproeverij bij Baars: eind september op een vrijdag aan het einde van de middag.
  • De ledenlijsten zijn aan opschoning toe. Er zijn veel doublures en incongruenties. Bovendien verrichten secretaris, penningmeester en webmaster dubbele handelingen.