Home  Sociëteit  Agenda  Lezing over de Jacht, een jager vertelt
20 mrt woensdag • 2024

Lezing over de Jacht, een jager vertelt

Omdat wij vorige maand een lezing over de wolf hadden, leek ons een lezing over de jacht een goede follow-up.

De lezing wordt verzorgd door Jan Peter Spierenburg, Faunacommissaris, afdeling Utrecht van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging (KNJV).

Velen van ons hebben een mening over jagen en jagers, maar meestal niet gestoeld op kennis van zaken. Deze avond is uw kans meer over het doen en laten, het waarom en hoe van onze jagers te weten te komen.

Wist u dat:

- de KNJV  politici en het Nederlandse publiek voorziet van achtergrondinformatie en gegevens over de jacht en op  op belangrijke thema’s de samenwerking opzoekt.
- individuele jagers georganiseerd zijn in wildbeheereenheden (WBE's) zodat hun kennis en ervaring op lokaal niveau gebundeld is. Een WBE is een lokaal samenwerkingsverband van jagers, grondbezitters en andere geïnteresseerden gericht op duurzaam beheer van populaties van in het wild levende dieren, bestrijding van schadeveroorzakende dieren en jacht.
- ongeveer 90% van het Nederlandse landoppervlak onder het beheer van een WBE valt.
- Nederland verdeeld is in ongeveer 300 wildbeheereenheden (WBE's), waarvan 9 in de provincie Utrecht. Bosch en Duin valt onder de WBE Lage Vuursche.
- WBE Lage Vuursche als doel heeft: het voeren van een optimaal wildbeheer, daarbij rekening houdende met de belangen van de jacht, de landbouw, de bosbouw, de natuurbescherming en de recreatie en het bevorderen en in stand houden van een doelmatige samenwerking met en tussen belanghebbenden in het belangengebied Lage Vuursche, met name de jachthuurders, de terreinbeheerders en grondgebruikers.
- wanneer u liefhebber bent van een goed stuk wild op tafel, u adressen kunt vinden op de website van de KNJV: https://www.jagersvereniging.nl/

Voorafgaand aan deze interessante lezing kunt u genieten van een indisch buffet.

Graag tot de 20e!

Leyla Boumans, sociëteit

Locatie:

Tennisvereniging Bosch & Duin Dennenweg 6
3735 MS Bosch en Duin

Datum: 20 maart 2024

Bar open: 18.30 uur

Buffet: 19.00 uur

Meld u aan uiterlijk maandag 18 maart 12 uur door aanklikken van bovenstaand aanmeld-vak.

Betaal alstublieft vooraf

Wij vragen u bij aanmelding ook meteen te betalen.

U kunt betalen via de QR code of klik op de betaallink in de betreffende nieuwsbrief.

Of door over te maken naar:

Rekeningnummer NL46INGB0000542489

Vereniging Bosch en Duin e.o.

o.v.v. Sociëteitsavond 20 maart & aantal deelnemers

LET OP: Wij vragen u bij betaling u ook meteen aan te melden. Immers, een gedane betaling wordt niet automatisch als aanmelding verwerkt.