Home  Sociëteit  Agenda  De Zeister stadswijngaard Hoog Beek & Royen
18 okt woensdag • 2023

De Zeister stadswijngaard Hoog Beek & Royen

Wist u dat Zeist al meer dan 10 jaar over een stadswijngaard beschikt?

Op één van de oude landgoederen van de Stichtse Lustwarande, waar ooit een moestuin liefdevol werd onderhouden, lag in de  winter van 2011/2012 nog een omgespit stuk aarde verrijkt met kalk, magnesium en mineralen. Nu, ruim 10 jaar later, staat er een wijngaard met tweeduizend stokken. De wijnstokken zijn van de druivenrassen Johanniter en Souvignier Gris.

Rob Wagenaar is oud-huisarts te Zeist en mede-oprichter van de Wijngaard. Hij vertelt ons over het ontstaan, de ontwikkeling en doelstellingen van deze wijngaard. Zijn presentatie is natuurlijk incompleet zonder proeverij.

Koos Fransoo, lid van onze vereniging, is vinoloog en nauw betrokken bij de Wijngaard neemt de nieuw geoogste wijn mee en laat ons die proeven!

Dat belooft een gezellige avond te worden ;-)

Wilt u alvast meer weten, kijk dan op: https://wijngaardzeist.nl/

Mamayo verzorgt de maaltijd. Laat uw smaakpupillen verrassen door haar latijns-amerikaanse kip!

De bar gaat open om 18.30 uur en het buffet wordt geserveerd om 19.00 uur.

Vergeet u niet tijdig aan te melden? Graag tot de 18e! Leyla Boumans, sociëteit

ATTENTIE & REMINDER Helaas komen no-shows nog steeds voor. Aanmelden is niet vrijblijvend, op de aanmeldingen baseren wij de in te kopen maaltijden. Wel aanmelden en niet komen betekent niet alleen tegenslag voor de sociëteit, maar ook een financiële schadepost voor de vereniging. Dat geld geven wij graag beter en anders uit. Heeft u zich aangemeld en kunt u onverhoopt niet of met minder personen komen, laat het ons a.u.b. ook uiterlijk maandag 16 oktober 12:00u weten.

Meld u aan uiterlijk maandag 16 oktober 12 uur door het aanklikken van bovenstaand aanmeld-vak.

LET OP: U kunt alleen inloggen, als u uw lidmaatschap op de website heeft geactiveerd. Heeft u dat nog niet gedaan of lukt het inloggen niet, neem dan contact met ons op via e-mail: secretaris verenigingboschenduin.

LET OP: Heeft u zich niet tijdig afgemeld, dan brengen wij de kosten van de maaltijd in rekening.

Locatie: Tennisvereniging Bosch & Duin, Dennenweg 6, 3735 MS Bosch en Duin

Datum: 18 oktober 2023

Bar open: 18.30 uur

Buffet: 19.00 uur

Kosten diner: € 14,00

BETALEN

Wij vragen u bij aanmelding ook meteen te betalen.

U kunt betalen via de QR codes in de nieuwsbrief of door over te maken naar Rekeningnummer NL46INGB0000542489, Vereniging Bosch en Duin e.o. o.v.v. Sociëteitsavond 18 oktober 2023 en aantal deelnemers.

Of u kunt betalen aan de bar op de avond zelf.