Home  Sociëteit  Agenda  Presentatie door Prof. dr. Marion Koopmans
16 nov woensdag • 2022

Presentatie door Prof. dr. Marion Koopmans

De lezing wordt verzorgd door Prof. dr. M.P.G. (Marion) Koopmans.

Marion KoopmansZij is hoogleraar virologie aan het Erasmus Medisch Centrum te Rotterdam en verwierf als prominent COVID onderzoeker landelijke en internationale bekendheid.

Haar onderzoek richt zich op de overdracht van virussen van dieren op mensen (zoönosen), en op grootschalige verspreiding tussen mensen (outbreaks en pandemieën).

Haar wereldfaam dankt zij aan haar deelname aan tal van adviesraden en adviesrol bij de Wereldgezondheidsorganisatie WHO.

Marion Koopmans heeft diverse prijzen gewonnen voor excellente wetenschapscommunicatie. Nu is de kans haar te ontmoeten en meer te weten te komen over het vakgebied virologie.

Omgeven door virussen, optiek vanuit de virologie

Wij zijn omgeven door virussen. De meeste zijn onschadelijk voor de mens. Veel virussen zijn bekend als veroorzakers van de griep. Sommige echter veroorzaken grotere problemen.

Zien we een toename van virale infecties? Welke factoren spelen daarbij een rol? Hoe bereiden virologen zich voor op nieuwe infecties? Wat zijn lessen voor de maatschappij?

Het onderwerp virussen kreeg veel maatschappelijke aandacht door de COVID-19 pandemie (in de volksmond corona) en meer recent door het apenpokkenvirus.

Uit de Italiaanse keuken

Op deze avond verzorgt Coccole uit Bunnik een Italiaanse buffet-maaltijd.

Bent u vegetariër of heeft u dieetwensen? Meld u aan en stuur ook een e-mail naar: societeit@verenigingboschenduin.nl

De bar gaat open om 18.30 uur en het buffet wordt geserveerd om 19.00 uur.

Vergeet u niet tijdig aan te melden?

ATTENTIE & REMINDER

Helaas komen no-shows nog steeds voor. Aanmelden is niet vrijblijvend, op de aan-meldingen baseren wij de in te kopen maaltijden. Wel aanmelden en niet komen betekent niet alleen tegenslag voor de sociëteit, maar ook een financiële schadepost voor de vereniging. Dat geld geven wij graag beter en anders uit.

Heeft u zich aangemeld en kunt u onverhoopt niet of met minder personen komen, laat het ons ook uiterlijk maandag 14 november 12 uur weten.

Graag tot de 16e! Leyla Boumans, sociëteit

Locatie: Tennisvereniging Bosch & Duin, Dennenweg 6, 3735 MS Bosch en Duin

Datum: 16 november 2022

Bar open: 18.30 uur

Buffet: 19.00 uur

Kosten diner: € 12,50

Meld u aan uiterlijk maandag 14 november 12 uur door het aanklikken van bovenstaand aanmeld-vak. U komt op onze website waar u inlogt en zich aanmeldt. Betalen doet u gewoon aan de bar op de avond zelf.

Let op: U kunt alleen inloggen, als u uw lidmaatschap op de website heeft geactiveerd. Heeft u dat nog niet gedaan of lukt het inloggen niet, stuur een e-mail naar info@verenigingboschenduin.nl