Home  Sociëteit  Agenda  Hersenen: hoe werken ze, hoe onderhoud en train je ze?
18 sep woensdag • 2019

Hersenen: hoe werken ze, hoe onderhoud en train je ze?

Mindset-743167_640Wie kent het niet: u heeft planken, schroeven, nog wat andere onderdelen en die gaat u omtoveren tot een kastje. Na 10 minuten slaakt u wanhopig een zucht: dit lukt nooit!
Maar het lukt wel! Tenminste… als u gelijktijdig oog heeft voor detail én overzicht houdt. Volgens Rudolf Burggraaf, lid van onze vereniging, kan iedereen dat leren. Jong en oud.

Rudolf Burggraaf
is docent natuurkunde op het Gemeentelijk Gymnasium in Hilversum. Gedurende 7 jaar onderzocht hij 500 leerlingen op hun visuele vaardigheden en zoekgedrag. Daarbij deed hij een belangrijke nieuwe ontdekking.
Vorig jaar promoveerde Rudolf op dit onderzoek aan het Erasmus Medisch Centrum.

BeterRonald Burggraaf uitsnede web zoeken met je ogen
In zijn lezing vertelt Rudolf hoe wij beter kunnen worden in al onze dagelijkse activiteiten, verrassend genoeg door beter te leren zoeken met onze ogen. Want wat blijkt? Stimuleer je mensen met activiteiten waarbij je overzicht én oog voor details combineert, dan worden mensen beter in zoeken. Rudolf laat ons zien hoe dit helpt om beter te worden in bijna alles.

Tot slot: de bar gaat open om 18.30 uur en Suci Barkhuis serveert om 19.00 uur als vanouds een buffet. Vergeet u niet zich uiterlijk 16 september aan te melden?

Locatie: Tennisvereniging Bosch & Duin
Dennenweg 6, 3735 MS Bosch en Duin