Home  Sociëteit  Agenda  Verrassingen uit het sleutelmandje
U kunt zich niet meer aanmelden voor dit evenement.
17 apr woensdag • 2019

Verrassingen uit het sleutelmandje

Het sleutelmandjeHet leven op een buitenplaats

Een buitenplaats wás en ís een flinke onderneming. Vandaag de dag dikwijls beheerd door een rentmeester, maar in het verleden was de vrouw des huizes de bezielende kracht. Haar ‘sleutelmandje’ - een voorloper van de moderne ‘organizer’ - was daarbij onmisbaar.
Zo’n huis(houden) draaiende houden, was bepaald geen sinecure. Louise Eschauzier, een nazaat van de in de onze regio welbekende familie De Beaufort, weet dat als geen ander. Zij geeft ons een kijkje in het leven van De Beauforts en het besturen van een buitenplaats.

Foto Louise Eschauzier voor lezing 17april19Louise Eschauzier
woont in Rotterdam, maar is bij haar grootouders De Beaufort op de buitenplaats Huize de Heiligenberg in Leusden geboren en heeft daar een groot deel van haar jeugd doorgebracht. Haar grootvader Jan Karel Hendrik de Beaufort was toen burgemeester van Leusden/Stoutenburg. Door haar vele logeerpartijen bij de familie heeft zij aan den lijve ondervonden wat er allemaal kwam kijken om zo’n huis draaiende te houden.Landkaart beaufort huizen

In haar grote De Beaufort familie speelde contact met de diverse familieleden een grote rol, en daarom kent Louise de vele huizen op en rond Den Treek –Henschoten goed. Denk hierbij ook aan de landgoederen Het Molenbosch en Den Boom, het Beauforthuis e.a.

Verandering van spijs doet eten
zoals een goed Hollands gezegde luidt... Deze keer wacht u een bijzonder buffet van Landwaart Culinair, een familiebedrijf in Maartensdijk dat in 1987 is begonnen als groente- en fruitspeciaalzaak en inmiddels is uitgegroeid tot een culinair juweeltje.

LandwaartMet een prachtige, hypermoderne winkel vol kwalitatief hoogwaardige versproducten, delicatessen en culinaire hoogstandjes: van ovenvers brood tot complete diners en alles wat daar tussenin zit. Kortom: de moeite van een rit naar Maartensdijk waard of op zijn minst een bezoek aan de website: www.landwaartculinair.nl.

Tot slot: Vergeet u niet zich uiterlijk 15 april aan te melden?
Laat het u smaken! Wat? Dat is nog een verrassing...

Locatie: Tennisvereniging Bosch & Duin
Dennenweg 6, 3735 MS Bosch en Duin