Home  Sociëteit  Agenda  Rondleiding bij expositie van het werk van Anton Heyboer
6 jan zaterdag • 2018

Rondleiding bij expositie van het werk van Anton Heyboer

Uniek aanbod!
Trees en Willy van Kleef nodigen u van harte uit bij een tentoonstelling van werken van Anton Heyboer. Als lid van Vereniging Bosch en Duin e.o. vinden zij het leuk voor onze leden een rondleiding langs Heyboers’ werken uit hun eigen TwinCollectie te verzorgen. Trees’ en Willy’s inzicht in Heyboers’ werk, en de gedachten en emoties erachter, staan garant voor een zeer interessante rondleiding.

Wilt u zich van tevoren aanmelden? Dan hebben Trees en Willy zicht op het aantal deelnemers.Anton Heyboer

De rondleiding duurt één uur en is gratis.
Datum: zaterdag 6 Januari 2018 (de laatste dag van de tentoonstelling)
Tijd: 15.00 uur
Plaats: Veldhoven Design Interieur, Vinkenlaan 31, 3722 AH Bilthoven
Aanmelding: treeswilly@ziggo.nl, o.v.v. Heyboerlezing Bilthoven

Trees van Kleef webDe TwinCollectie
Sinds 1998 verzamelen de tweelingzussen Trees en Willy van Kleef werken van Anton Heyboer, een van Nederlands grootste naoorlogse schilders. Ook internationaal geniet Heyboer bekendheid en zijn werken hangen in musea over de hele wereld, waaronder het MoMA in New York.
Door persoonlijke contacten konden Trees en Willy deze unieke collectie opbouwen, die volgens Heyboer zelf de mooiste verzameling van zijn werk is. Ze omvat het hele werkzame leven van Heyboer en is van museale waarde.

4 dames, Anton Heyboer webAnton Heyboer (1924- 2005)
was een markante persoonlijkheid en een zeer veelzijdig kunstenaar. Zijn etsen zijn beroemd, maar ook zijn krijttekeningen en tekeningen vervaardigd met houtskool, oliekrijt, verf, klei, ijzermenie en teer genieten grote bekendheid. En niet te vergeten, zijn schilderijen op papier en linnen.
Al deze technieken zijn vertegenwoordigd in de bij Veldhoven tentoongestelde grote en kleine werken, 45 in totaal.

Meer weten?
In het september nummer van 2016 (B & D magazine) vindt u een interview met Trees van Kleef www.verenigingboschenduin.nl/bosch-duin-magazine/uitgaven
Andere werken uit de TwinCollectie hangen tot 5 februari in het Gemeentemusuem van Den Haag, waar een tijdelijke tentoonstelling met werken van Anton Heyboer te zien is.