Home  Nieuws  ONLINE lezing over Geopark Heuvelrug, Gooi en Vecht op 21 oktober om 19:30u

ONLINE lezing over Geopark Heuvelrug, Gooi en Vecht op 21 oktober om 19:30u

De Utrechtse natuur- en milieuorganisaties organiseren elke maand een lezing. Voor onze vrijwilligers én inwoners van Utrecht die hart hebben voor de Utrechtse natuur. Tot ziens bij één van de lezingen!

De Oostbroeklezingen is een samenwerking van IVN Utrecht, Landschap Erfgoed Utrecht, Natuur en Milieufederatie Utrecht, Staatsbosbeheer, Utrechts Landschap, Groei en Bloei Utrecht.

Geopark Heuvelrug, Gooi en Vecht is een Stichting die tot stand is gekomen door het samengaan van twee burgerinitiatieven en heeft als doelstelling om de kwalificatie van het hele gebied tot Geopark te realiseren.

De Heuvelrug is een opvallend geologisch fenomeen en fungeert als ‘watermachine’ voor het ontstaan van de omringende natte landschappen: een bijzondere geohydrologische combinatie. De Stichting Geopark Heuvelrug Gooi en Vecht zet zich in om de Unesco status ‘Geopark’ te verwerven voor deze stuwwal tussen de Grebbeberg en het Gooimeer. Niet alleen om aardkundige waarden veilig te stellen, maar ook om het verhaal, de ontstaansgeschiedenis naar boven te halen en uit te dragen naar bewoners en bezoekers. Daar wordt al volop aan gewerkt. Ook met steun van veel natuurorganisaties, waaronder de Oostbroekorganisaties.

Marc Hofstra - voorzitter van de Stichting Geopark - geeft een inleiding op het fenomeen Geopark en de actuele ontwikkelingen in de regio. Kees de Heer - geoparkgids bij IVN Amersfoort - gaat in op de bijzondere aardkundige waarden in het gebied en manieren waarop deze te bezoeken en beleven zijn.

Geef je op via: https://www.ivn.nl/provincies/utrecht/aanmeldformulier-oostbroek-webinar-geopark-gooi-en-vecht-ken-je-ondergrond